Πέμπτη 22 Φεβρουαρίου 2018

 Χαρίλαος: Τι όνομα είναι αυτό;
Κατερίνα Λαγού
εικονογράφηση Πετρούλα Κρίγκου
2018, εκδ. Ψυχογιός

book


"Το μάθημα της ιστορίας είναι μπούρδα" μου λέει και πετάει το σχολικό βιβλίο προς άγνωστη κατεύθυνση.
Το ύφος του δεν επιδέχεται ερμηνείας. "Ξέχασέ με. Ιστορία δεν ξαναδιαβάζω" μοιάζει να λέει.
Εξωτερικά ακολουθώ τις συστάσεις των βιβλίων γονεϊκής καθοδήγησης. Διατηρώ την ψυχραιμία μου.
Ψάχνω το πεταμένο βιβλίο σε όλο το σαλόνι. Να το. Πόση δύναμη! Τουλάχιστον δεν πληρώνω άδικα τις προπονήσεις.
Μέσα μου αρχίζω να σκέφτομαι: "Χωρίς ιστορία πως θα καταφέρει να τελειώσει το δημοτικό; το γυμνάσιο; το λύκειο;"
Σηκώνω το βιβλίο και το ανοίγω σε τυχαία σελίδα. Μήπως έχει δίκιο; Ημερομηνίες, χώρες, ονόματα. Κι άλλες ημερομηνίες.
"Κι όμως" του λέω "αυτές οι ιστορίες δεν θα γίνονταν ποτέ Ιστορία αν δεν ήταν συναρπαστικές ιστορίες".
Με κοιτάει σαν να προσπαθώ να του πουλήσω το νερό του Καματερού.
"Για παράδειγμα, αυτός ο Χαρίλαος Τρικούπης είχε μια πολύ ενδιαφέρουσα ζωή" του λέω.
"Ποιος; Αυτός ο μυτόγκας που μοιάζει με τον Καραγκιόζη;"μου λέει.
"Μυτόγκας; Αν σε άκουγε θα θύμωνε πολύ. Είχε εμμονή με την εμφάνισή του. Μανικετόκουμπα, γιλέκο, ρεντιγκότα. Πιο πολύ με Άγγλο λόρδο ήθελε να μοιάζει παρά με Καραγκιόζη".
"Σιγά μην τον έκαναν λόρδο με τέτοιο όνομα"απαντά. " Χαρίλαος; Τι όνομα είναι αυτό;"
"Α, γ΄αυτό έχω να σου πω αρκετά" του λέω. Και ξεκινώ.
 Και έτσι ένα όνειρο γίνεται πραγματικότητα. Να έχω στο mad4biographies μια βιογραφία έτσι όπως ακριβώς την θέλω. Μια δική μου παιδική βιογραφία. 
Για τον Χαρίλαο και τα τρία αδέλφια του,την Αγλαϊα,τον Όθωνα και τη Σοφία, τη μυστική ομάδα με το κωδικό όνομα Χ.Α.Ο.Σ., και τη μυστική αποστολή, που συνεχίζεται ακόμα.


https://www.psichogios.gr/site
https://www.psichogios.gr/site/Books/show/1005385/xarilaos%3b-ti-onoma-einai-ayto%3b
https://www.psichogios.gr/site/Authors/show/1120/katerina-lagoy









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου