Τρίτη 26 Ιανουαρίου 2016

Midnight in Paris
Σκηνοθεσία και Σενάριο Woody Allen
2011           
 
O Woody Allen έχει χρόνια που επαναλαμβάνει τον εαυτό του, τις εμμονές του, τις επιτυχίες του. Όμως, (σχεδόν) πάντα οι ταινίες του βλέπονται με ευχαρίστηση. Ιδίως όταν πρόκειται για μία made for mad4biographies ταινία πλημμυρισμένη από νοσταλγική μουσική του Cole Porter και γυρισμένη στο ρομαντικό Παρίσι
Πρωταγωνιστής της ταινίας είναι ο Τζιλ, Αμερικανός σεναριογράφος, ο οποίος στέκεται στο κατώφλι μεγάλων αλλαγών.  Από τη μια ετοιμάζεται να εγκαταλείψει την εργένικη ζωή και να παντρευτεί την ομορφούλα Rachel Adams και από την άλλη να αφήσει την καριέρα του ως σεναριογράφος εμπορικών ταινιών και να ασχοληθεί με τη συγγραφή. Όλα μοιάζουν επιφανειακά καλά. Κι όμως….
Οι αγωνίες του ξεπηδούν καθώς περπατά τις νύχτες στους δρόμους του Παρισιού.  Κάθε νύχτα το ρολόι χτυπά 12 και ένα αμάξι της εποχής του 1920 έρχεται και τον παραλαμβάνει και τον πηγαίνει στο σαλόνι της Γερτρούδης Στάιν και της Άλις Τόκλας, στο πάρτυ του Σκοτ και της Ζέλντα Φιτζέραλντ, σε ένα παρισινό μπαρ που χορεύει η Ζοζεφίν Μπέικερ και συχνάζει η παρέα του Νταλί, Μαν Ρέυ και Μπουνιουέλ, σε ένα άλλο με τον Έρνεστ Χέμινγκγουει.
Μοιάζει σαν ο Allen να διάβασε την «Κινητή γιορτή» του Χέμινγκγουει και να μαγεύτηκε από τα ηχηρά ονόματα της μποέμ παρέας του Παρισιού, από τη δημιουργική μανία αυτών των ανθρώπων, που καθόλου δεν καμπτόταν από τα συνεχή ξενύχτια και τα μεθύσια τους. Και έκανε αυτό που θα κάναμε κι εμείς αν ήμασταν καταξιωμένοι σκηνοθέτες με πρόθυμους χορηγούς. Αναπαρέστησε τη μαγική ατμόσφαιρα της εποχής, τα ρούχα, τα κτίρια, τα έπιπλα, τις κουβέντες των ανθρώπων. Και έβαλε έναν σύγχρονό μας να σουλατσάρει ανάμεσά τους.
Ο Τζιλ εμποδίζει τη Ζέλντα από το να αυτοκτονήσει γιατί πιστεύει ότι δεν την αγαπά ο Σκοτ. Δίνει ιδέες στον Μπουνιουέλ για ταινίες. Εμπιστεύεται το βιβλίο του στη Στάιν, η οποία τον ενθαρρύνει να προχωρήσει. Αφού βέβαια του επισημαίνει τα προβλήματα που υπάρχουν στο δεσμό του με την Ινές.
 Όπως στις περισσότερες από τις ταινίες του Allen ο αγνός αγαθός ήρωας με τα στρογγυλά, μόνιμα απορούντα μάτια, alter ego του Allen, δεν καταλαβαίνει ότι η γυναίκα που έχει δίπλα του βασίλισσα και εικόνισμα τον απατά και έχει δρομολογήσει ήδη τις διαδικασίες χωρισμού. Και στο Midnight in Paris δεν υπάρχει κάποια σεναριακή έκπληξη. Η Adams ομολογεί ότι έχει ξελογιαστεί από τον ξερόλα-παλιό της έρωτα Πωλ που της κάνει συντροφιά τις νύχτες που ο Τζιλ γυρνά στο Παρίσι. Και οι δυο συμφωνούν ότι δεν ταυτίζονται οι επιθυμίες και οι στόχοι τους στη ζωή  και χωρίζουν. Ο Τζιλ γυρνά στο 1920 και αναζητά παρηγοριά στη γοητευτική Adrienne, ερωμένη του Πικάσο, του Μπρακ, του Χέμινγκγουει. Αλλά κι αυτή την χάνει καθώς, μαγεμένη από την Μπελ Επόκ, διαλέγει να παραμείνει στην εποχή αυτή και όχι να γυρίσει μαζί του στα ΄20.
Αλλά ο   Allen, γνήσιος ρομαντικός, δεν μπορεί να μην αφήσει μια προοπτική happy end. Καθώς ο ήρωάς του συνεχίζει να περπατά στο νυχτερινό Παρίσι βρίσκει συντροφιά στη Lea Seydoux, που αγαπά τις νυχτερινές βόλτες, που αγαπά τη βροχή και που αγαπά και τον Cole Porter. «Lets do it. Lets fall in love…..»









Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου